Eticaret Sitelerine Özel SEO Taktikleri

596 0

Eticaret sitelerinin Google aramalarında üst sıraya çıkarılması ve sitelerin daha fazla kullanıcıya erişmesi amacıyla, SEO optimizasyon stratejileri kullanılmaktadır. Eticaret sitelerine özel seo taktikleri kullanılarak, sitelerin Google sıralamasında ilk sıralara çıkarılması sağlanabilir. Eticaret sitelerinin görünürlüğünün arttırılması, sitelerin satış değerini yükseltecektir. Potansiyel müşteri hedefine ulaşmak isteyen tüm Eticaret sitelerinin SEO stratejilerine uyum sağlaması gerekir.

Eticaret Siteleri İçin Anahtar Kelime Analizi Yapılmalıdır

Eticaret sitelerine uygulanacak SEO stratejilerine başlamadan önce, Eticaret sitesinin hizmetleriyle uyumlu anahtar kelime analizi yapılmalıdır. SEO planlamasının ilk aşaması olarak değerlendirilen anahtar kelime analizi, satışı yapılan ürün ve hizmetlerle doğrudan ilişkili olmalıdır. Anahtar kelime analizinin, Eticaret sitesinin blog kısmı ve hizmet kısmına göre farklı türde gerçekleştirilmesi gerekir. Eticaret sitesinin kategorilerine göre anahtar kelime analizi yapılırken, satışa sunulan ürünle bire bir alakalı anahtar kelimeler tespit edilmelidir. Ürün ve hizmet aşamasında anahtar kelime analizi yapılırken, ürün için belirlenen segmentin dışına çıkılmamalıdır. Blog için uygulanan anahtar kelime analizi aşamasında, sadece hizmet odaklı analiz yapılmaması gerekir. Uzun kuyruklu anahtar kelime analizi, eticaret sitelerinin blog kısmının daha fazla okurla buluşmasına yardımcı olmaktadır.

Rakip Analizi Yapılarak Sitelerin Eksik Yönleri Kapatılmalıdır

Eticaret sitelerine rakip olan sitelerin incelenmesi, eticaret seo taktiklerinden bir tanesidir. Başarılı olan rakit eticaret siteleri incelenerek, sitelerin hangi anahtar kelimeleri kullandığı tespit edilmelidir. Siteye başarı getiren anahtar kelimeler tespit edildikten sonra, aynı anahtar kelimelerin eticaret sitesi içeriklerine eklenmesi gerekir. Eticaret alanında en yüksek başarıyı elde eden rakip sitelerin incelenmesi, sitelerin stratejilerinden faydalanma imkânı sunmaktadır. Rakip sitelerin aldığı backlinkler tespit edilerek, sitelere başarı getiren aynı linklerin eticaret sitesine eklenmesi gerekir. Ahrefs, Majestic ve Open Site Explorer gibi araçlar kullanılarak, sitelerden alınan bağlantıların güvenlik değerleri tespit edilmelidir. Rakiplerin anahtar kelime ve link kullanımları incelendikten sonra, rakip sitelerin tasarımı ve genel yapısı incelenmelidir. Çok satanlar bölümünde yer alan ürünler, satışı yapılan ürünlere ek olarak gösterilen alakalı ürünler bölümü, müşteri memnuniyetini sağlayan ürünler ve en fazla tıklama alan ürünler gibi bölümler incelemeye alınmalıdır.

Site İçi Arama Motoru Optimizasyonları Kullanılmalıdır

Web sitesinin yapısı, blog kısmı ve sitede kullanılan anahtar kelimeler, site içi arama motoru optimizasyonu oluşturmaktadır. Web sitelerinin Google sıralamasında ilk başlarda yer alması amacıyla kullanılan arama motoru optimizasyonu, web sitesinin organik trafiğini arttıracaktır. Web sitesine gelen ziyaretçilerin kullanım deneyimlerini iyileştirmek için site yapısının denetlenmesi ve site için düzenli A/B testlerinin uygulanması gerekir. Kullanıcı deneyimine göre hazırlanan site tasarımları, web sitelerinin trafiğini arttırmaktadır. Sitedeki blog kısmında geçerli anahtar kelimeler kullanılarak, arama motorlarında web sitesi içeriklerine ulaşılması mümkündür.

Web Sitesinin Teknik Hataları Tespit Edilmeli ve Giderilmelidir

Eticaret sitesinin teknik hataları analiz edilerek, müşteri odaklı yeni tasarımlar hazırlanmalıdır. Eticaret sitesinin kullanımını kolaylaştırmak için kullanıcı deneyimi verilerinden faydalanılabilir. Sayfalarda yer alan içerikler, açıklamalar ve başlıklar gözden geçirilmelidir. Sitedeki tüm içeriklerin özgün şekilde hazırlanması gerekir. Eticaret sitelerinin yapmış olduğu içerik hatalarından bir tanesi, benzer ürüne ait başlık problemidir. Aynı ürünün renkleri için farklı başlıklar hazırlanmadığı için aynı başlık altında pek çok ürünle karşılaşılmaktadır. Renk ve beden farkıyla ayrıştırılan ürünlerde, bir ürünü esas sayfa olarak belirlemek ve diğer ürünleri onun devamı olarak eklemek gerekir. Eticaret sitesinde “404” sayfalarının bulunması, kullanıcı deneyimlerinin olumsuz etkilenmesine ve sitenin ziyaretçi oranının düşmesine sebep olmaktadır. Belirtilen noktalara dikkat edilmesi durumunda, eticaret seo stratejilerinin başarı getirdiği gözlemlenebilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Eticaret Sitelerine Özel SEO Taktikleri

Eticaret sitelerinin Google aramalarında üst sıraya çıkarılması ve sitelerin daha fazla kullanıcıya erişmesi amacıyla, SEO optimizasyon stratejileri kullanılmaktadır. Eticaret sitelerine özel seo taktikleri kullanılarak, sitelerin Google sıralamasında ilk sıralara çıkarılması sağlanabilir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder