E-Ticarette Başarıya Ulaşmanın Sırları

572 0

E-ticaret sitelerinde daha fazla satış yapmak ve yeni müşterilere ulaşmak amacıyla belli başlı stratejiler kullanılmaktadır. E-ticaret sitelerinin yeni müşterilere ulaşmanın en etkili yolu, kullanıcıların web sitesine yönlendirilmesini sağlayacak stratejilere başvurmaktır. E-ticarette başarıya ulaşmanın sırları hakkında bilgi almak için yazının devamı dikkatlice incelenmelidir. Markaların ve firmaların daha geniş müşteri kitlesine erişmek amacıyla kullandığı e-ticaret siteleri, doğru tekniklerle birlikte beklenenin üstünde başarılar ve getiriler sağlayacaktır.

E-Ticaret Sitelerinde Upselling Yöntemi Kullanılmalıdır

Upselling stratejisi, e-ticaret satışlarında sıkça kullanılan ve yüksek getiriler sağlayan yöntemlerden bir tanesidir. E-ticaret sitesinde bir ürünün satışı yapılırken, ürünle alakalı başka bir satışın daha yapılmasını hedefleyen çapraz satış yöntemine, upselling yöntemi adı verilmektedir. Upselling satış modelinde, satışı yapılacak bir ürünün daha kalitelisini ya da bir üst modelini müşteriye sunarak, daha karlı bir satış sürecinin ilerletilmesi hedeflenmektedir. Eticarette başarıya ulaşma modellerinden bir tanesi olan upselling yöntemi, kullanıcıların baktıkları ürünlerle benzerlik gösteren üst fiyatlı ürünlerin tavsiyeler bölümünde yayınlanmasıyla uygulanmaktadır.

Instagram Üzerinden İçerik Paylaşımı Yapılmalıdır

E-ticaretin başarı kapılarından bir tanesi olan Instagram uygulaması, görsel içerikleri sayesinde potansiyel müşterilere erişilmesine yardımcı olmaktadır. Müşterilerin dikkatini çekecek içerik paylaşımları sayesinde, ürünlerin satışı için e-ticaret sitesine yönlendirmeler yapılmalıdır. Siteye gelen kullanıcılar, ürünleri incelemeye başlar ve beğendikleri ürünleri sepetlerine ekleyerek satın alırlar. Ürün satışını teşvik eden Instagram uygulamasında yapılan pazarlama stratejileri, diğer sosyal medya hesaplarından %25daha fazla dönüşüm sağlamaktadır. Takipçi odaklı kaliteli görsel ve video paylaşımları yapılarak, müşterilerin alışveriş süreci hızlandırılabilir.

Üyelerle İletişim Halinde Olmak Gerekir

E-ticaret sitelerine üye olan kullanıcılarla, sürekli etkileşim halinde olmak gerekir. Kullanıcıların siteye ekledikleri mail adresleri, pazarlama stratejilerinin uygulanması için etkili bir yöntemdir. E-ticaret sitelerinde yapılan kampanyalar ve indirimler, mail adresleri üzerinden kullanıcılara bildirilir. Kullanıcılara özel e-mail pazarlama stratejileri, burada devreye girmelidir. Etkileşim mesajlarına eklenen kampanyaların detayları için e-ticaret sitesine yönlendiren butonlara yer verilmelidir. Maillerin kişilerin adıyla hazırlanması ve dikkat çekici formatta tasarlanması, e-ticaret sitelerinin etkileşim oranını arttıracak ve zamanla satış değerlerini yükseltecektir.

Ürünlerin Yorumları ve Kullanıcı Şikayetleri Dikkate Alınmalıdır

E-ticaret sitesinde satışa sunulan ürünler hakkındaki kullanıcı yorumları göz ardı edilmemelidir. Kullanıcı yorumlarında belirtilen durumlar, e-ticaret sitesinin durum değerlendirmesi yapmasına yardımcı olmaktadır. Olumsuz yorumlar değerlendirmeye alınarak, belirtilen kusurların giderilmesi için çalışmalar başlatılmalıdır. E-ticaret sitelerinin ilk hedefi, müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutmaktır. Bir önceki hizmette şikâyet edilen durumun giderildiğini ve telafi edildiğini belirtmek için aynı hizmet üzerinden farklı teşvikler sunulmalıdır. Kullanıcı yorumlarını dikkate alan e-ticaret siteleri, mevcut müşterilerinin güvenini kazanmayı başaracaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Ürünlere Özgün ve Bilgilendirici Açıklamalar Eklenmelidir

E-ticaret sitesine eklenen ürünler için özgün ve bilgilendirici açıklamalar yapılmalıdır. İnternet üzerinden alışveriş yapan müşteriler, alacakları ürünün tüm detaylarını öğrenmek isteyecektir. Ürünün özelliklerini detaylıca belirten açıklamaların kullanılması, siteye ve ürüne olan güveni arttırmaktadır. E-ticaret sitelerinde yer alan ürün görsellerinin de ürün açıklamaları kadar detaylı ve kaliteli olması gerekir. Ürüne ait tek bir fotoğrafın kullanılması, ürüne olan güvenin azalmasına sebep olmaktadır. Ürün görsellerinin ve açıklamalarının detaylıca hazırlanmasıyla, yeni müşterilere de ulaşılabilir.

Affiliate Marketing Çalışmaları Yapılmalıdır

E-ticaret faaliyetlerinde kullanılan satış ortaklığı yöntemi, sitelerin reklam giderlerini düşürmekte ve satış değerlerini yükseltmektedir. E-ticaret üzerinden satışı yapılacak ürünle alakalı blog ve web sitelerine, belli orandaki ortaklık karşılığında reklam verilmektedir. Sitelerden elde edilen geri dönüşümler sonucunda, satışı yapılan ürünlerden sitelere kâr payı verilir. Eticarette başarıya nasıl ulaşılır türündeki sorulara yanıt bulmak için affiliate marketing çalışmaları başta olmak üzere, yazıda belirtilen tüm stratejileri uygulamak gerekir.

5

E-Ticarette Başarıya Ulaşmanın Sırları

E-ticaret sitelerinde daha fazla satış yapmak ve yeni müşterilere ulaşmak amacıyla belli başlı stratejiler kullanılmaktadır. E-ticaret sitelerinin yeni müşterilere ulaşmanın en etkili yolu, kullanıcıların web sitesine yönlendirilmesini sağlayacak stratejilere başvurmaktır. E-ticarette başarıya ulaşmanın sırları hakkında bilgi almak için yazının devamı dikkatlice incelenmelidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder