İçindekiler
Eticaret sitelerinde anahtar kelime performans göstergeleri başarıya giden yolda karşımıza çıkar. Özellikle online satış sektöründe olan kişilerin dikkat etmeleri gereken noktalardan birisidir. Performans göstergeleri pazarlama, hizmet ve satış konularında sitelerin ilerlemesi için şirketlerin en büyük yardımcılarından biri olarak görülür.
İş hedefinizin satışları yüzde 30 artırmak olduğunu farz edelim. Bu durumda sizin için eticaret sitelerinde anahtar kelime performansı dönüşüm oranları, günlük satışlar ve siteye gelen trafiklerden oluşacaktır. Eğer site trafiğinizin artırılması amacını güdüyorsanız bu durumda sizin için önemli olan nokta sitenizin ne kadar tıklanma getirdiği, kullanıcılar tarafından sosyal medyada ne kadar paylaşıldığı olacaktır.
Özellikle PPC kampanyaları için hangi performans göstergelerine dikkat edilmesi gerektiği daha büyük önem taşır. Doğal olarak insanlar para ödedikleri şeyin karşılığını görmek isteyeceklerdir.
Her ne kadar amaç doğrultusunda farklı göstergelerden bahsetmek mümkün olsa da, bazı performans göstergeleri ortaktır. Bu göstergeler şu şekilde sıralanabilir:
Site trafiği ile ilgili performans göstergeleri şu şekilde sıralanabilir:
Performans değerlendirmelerinin etkili bir şekilde yapılabilmesi için KPI seçimleri önemli rol oynar. KPI seçimini doğru yaparsanız performans değerlendirmelerinizi de iyi yapmış olursunuz.
Performans göstergelerini belirlediyseniz, web analiz araçlarından bir tanesini seçme vakti geldi. Piyasada en çok tercih edilen analiz araçlarında bir tanesi Google Analytics’dir. Seçtiğiniz web analiz aracı anahtar kelime performans göstergeleri üzerinde büyük etkiye sahiptir. Analiz aracınızı seçtiyseniz, KPI’larınızı gruplandırmanızın vakti geldi. Bunun için Custom Dashboard oluşturabilirsiniz. Bu board zaman içinde nasıl yolculuk yaptığınızı, hedeflerinize hangi ölçüde ulaştığınızı ve performansınızı yakından anlamanızı sağlar.
Sitelerin maddi getirisi ile ilgili en büyük göstergelerden bir tanesi ROI’dir. İnternet sayfasının hangi işlemden sonra para kazanacağı farklı olabilir. Örneğin; bir alışveriş sitesi için para kazanmak demek, sayfayı ziyaret eden kişinin sayfadaki ürünlerden satın alması anlamına gelir. Fakat bir başka internet sitesi yalnızca siteden doldurulan anketlerden gelir elde ediyor olabilir. SEO çalışması yaparken, SEO’dan çok yaptığınız işlerin üzerinde odaklanmanız size daha çok getiri sağlayacaktır. Her yaptığınız şeyin sizi başarıya götürmesi garanti değildir.
Anahtar seçimini hedeflediğiniz kitleye uygun seçtiğiniz. Fakat anahtar kelimelerinizin arama motoru sonuçlarında nasıl göründüğünü bilmiyorsunuz. Kelimelerinizi arama motorlarında potansiyel müşterilerinize hangi sıralama ile gösteriliyor? Kelimelerinizin mümkün olduğunda yüksek hatta mümkünse ilk ırada yer almasını istersiniz. Bunu için kelime seçiminde arama hacmini dikkate alın. Dilerseniz kırılım yaparak dilerseniz de grafiklerle ayrı bir çalışma şeklinde kelimelerin arama hacmi hakkında daha detaylı veri elde edebilirsiniz.
Hedef kelimeleri ne kadar doğru seçerseniz link tıklanmanız ve doğal olarak dönüşüm oranınız o denli çok olacaktır. Bu noktaları geliştirmeyi başardığınız zaman dönüşüm oranlarının da kendiliğinden arttığını gözlemleyeceksiniz. Bu verilere ulaşmak için toplam sayfa ziyaretçi sayısı ile toplam ulaşılan hedef sayısını oranlayabilirsiniz. Sizin için en önemli anahtar kelime performans göstergelerini paylaştık siz de kendi sitenizde bu göstergeleri kullanabilirsiniz!
E-Ticaret Sitelerinde Anahtar Kelime Performans Göstergeleri
Eticaret sitelerinde anahtar kelime performans göstergeleri başarıya giden yolda karşımıza çıkar. Özellikle online satış sektöründe olan kişilerin dikkat etmeleri gereken noktalardan birisidir.