İçindekiler
Eticarette ab testi kullanımıyla, sitelerin kullanıcı deneyimine uygun olup olmadığı anlaşılmaktadır. Web sitelerine eklenen yeniliklerin ve çalışmaların kullanıcı faydasına olup olmadığını belirlemek için düzenli olarak ab testi yapılmalıdır. E-ticaret sitelerinde A/B testi kullanımıyla, müşterilerin sitedeki alışveriş deneyimleri üst düzeyde tutulmaktadır. E-ticaret sitesinde yapılan bir değişiklik, ab testi aktifleştirildikten sonra kullanıcıların deneyimine sunulur. Aynı kategoride farklı bir tasarım daha hazırlanarak, bir süre sonra yeni tasarım kullanıma sunulur. Müşterilerin hangi tasarımda daha rahat site kullandığı belirlendikten sonra, ab testi sonucuna göre siteler düzenlenmektedir.
Ab testlerinin uygulanma amacı, e-ticaret sitelerinin daha kullanışlı tasarımlarda düzenlenmesini sağlamaktır. E-ticaret sitelerinde yer alan ürün ve hizmetlerin satış oranını arttırmak, sitelere gelen müşteri trafiğini yükseltmek, e-posta pazarlaması ve diğer pazarlama stratejilerini etkin şekilde kullanmak ya da müşterilerin alışveriş sürecini kolaylaştırmak için ab testleri uygulanmaktadır. E-ticaret sitelerinde yapılacak değişiklikler hedeflendikten sonra bu değişikliklerden hangilerinin kullanışlı olduğunu tespit etmek için düzenli olarak ab testleri uygulanmaktadır. AB testi kullanımı sonucunda en fazla dönüşüm alan tasarımlar, e-ticaret sitelerine dahil edilir ve kullanıcıların alışveriş süreci kolaylaştırılır.
Eticaret sitelerinde ab testi planlaması yapmadan, site tasarımları kullanılmamalı ya da ab testleri uygulanmamalıdır. İlk olarak ab testlerinin hangi konularda kullanılacağı belirlenmeli ve e-ticaret siteleri için yeni çalışmalar başlatılmalıdır. Ab testleri kullanılarak site tasarımında mı yoksa ürünlerin satış planında mı değişiklik yapılacağı kesin olarak belirlendikten sonra, test çalışmaları başlatılabilir. Eticaret sitesinin ana sayfasının tasarımında farklılık yapılmak istendiği zaman, temel olarak 2 farklı tasarım geliştirilmeli ve tasarımlar birer hafta arayla siteye uygulanmalıdır. Her tasarım uygulandıktan sonra, ab testleri başlatılır ve kullanıcının haberi olmadan veriler toplanmaya başlanır. İki farklı tasarım için de veriler toplandıktan sonra, hangi tasarımın daha fazla geri dönüşüm sağlandığı belirlenecektir. Kullanıcı deneyiminde olumlu sonuç alan tasarımlar, e-ticaret sitesinin ana sayfasında kullanılarak daha fazla kullanıcılının siteyi ziyaret etmesi sağlanabilir.
Ab testlerinin siteye uygulanışı aşamasında, birkaç farklı kategoride şablon ve tasarımlar oluşturulmaktadır. Örnek olarak ürünlerin yer aldığı listelerde değişiklik yapmak istendiği zaman, ürün kategorisi için iki ya da daha fazla şablon belirlenmektedir. Hazırlanan şablonlar sırasıyla siteye uygulanır ve kullanıcıların hangi şablonlarla ürünlere kolayca erişim sağladığı belirlenir. E-ticaret sitesine yüklenen şablonlardaki farklılıklar, kullanıcıların deneyimini ölçmek için gereklidir. Hangi tasarımın daha rahat alışveriş deneyimi sağladığı, sitenin ziyaretçi sayısından, müşterilerin sitede kalma süresinden ve görüntülenen ürün sayısından anlaşılacaktır. Ab testi sonucunda elde edilen verilerde en fazla dönüşüm sağlayan tasarımlar, kullanılarak sitelerde değişiklik yapılmaktadır.
AB testinin uygulanışında dikkat edilmesi gereken noktalar, aşağıda detaylıca açıklanmıştır:
A/B testleri uygulanırken gerekli stratejilere dikkat edildikten sonra, elde edilen veriler sayesinde belli başlı noktalarda değişiklik yapılabilir. Ab testlerinin sonucunda elde edilen verilerle, e-ticaret sitesinde değiştirilebilen özellikler aşağıda yer almaktadır:
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testinin Önemi
Eticarette ab testi kullanımıyla, sitelerin kullanıcı deneyimine uygun olup olmadığı anlaşılmaktadır. Web sitelerine eklenen yeniliklerin ve çalışmaların kullanıcı faydasına olup olmadığını belirlemek için düzenli olarak ab testi yapılmalıdır. E-ticaret sitelerinde A/B testi kullanımıyla, müşterilerin sitedeki alışveriş deneyimleri üst düzeyde tutulmaktadır.