E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medyanın Önemi

60 0

Online alışverişin en büyük paydasını elinde tutan e-ticaret siteleri, sosyal medyayla birlikte hareket ettiği zaman başarıyı yakalamaktadır. Daha fazla müşteriyle temas kurmak ve daha fazla satış yapabilmek amacıyla, e-ticaret siteleri için sosyal medyanın önemine dikkat etmek gerekir. Sosyal medya, e-ticaret kanallarının satış potansiyelini artıran ve rakiplerle aynı oranda gelişim sağlanmasını hedefleyen, geniş bir mecrayı kapsamaktadır.

E-Ticaret Sitelerinin Sosyal Medya Paylaşımları ve Etkileşimleri

Sosyal medya hesapları, e-ticaret sitelerinin yeni müşterilere erişmesi için olmazsa olmaz yöntemlerden bir tanesidir. Eticaret sitelerinde sosyal medyanın kullanımı, sitelerin güvenirliğini ve müşterilerin siteyi tercih etme oranını yükseltmektedir. İnternet üzerinden yapılan satışlar, müşteri ve marka arasındaki güven ilişkisi üzerinden ilerlemektedir. Müşteriler, markların güvenirliğini ve kalitesini, sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımlar üzerinden test etmektedir. Sosyal medya hesapları üzerinden ne kadar fazla paylaşım yapılmışsa ve müşteriler hesaplarla ne kadar fazla etkileşim kurmuşsa, markaların bilinirliği de bir o kadar artacaktır. E-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak isteyen kişiler, ilk olarak o markayı kullanan kişilerin yorumlarını değerlendirmeye almaktadır. Eğer markaların sosyal medya hesaplarında herhangi bir yorum ya da kullanıcı beğenisi bulunmuyorsa, bu markalardan alışveriş yapmaktan kaçınıldığı anlaşılmıştır. Yapılan araştırmalarda, markaların sosyal medya hesaplarında etkileşim olmaması sebebiyle, %49 oranında alışveriş potansiyeli düşmektedir.

E-Ticaret Sitelerinin Sosyal Medyada Güven Kazanması Gerekir

Markaların sosyal medya kanalları aracılığıyla güven elde etmesi için yapılması gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Sosyal medya hesapları, satış için değil müşterilerle etkileşim halinde olmak amacıyla kullanılmalıdır.
  • Sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşımlar, ürün satışı yerine, marka bilinirliği oluşturmak için kullanılmalıdır.
  • Markalar için tercih edilen renklere, paylaşımların görsellerinde yer verilmelidir. Direk marka logosu kullanılmamalı, markanın renkleri farklı objelerle görsellere eklenmelidir.
  • Görsellerde renk karmaşasına yer verilmemelidir.
  • Markanın logosu, görsellerde aynı yerlerde kullanılmalı ve müşterilerin göz aşinalığına sahip olması sağlanmalıdır.
  • Her paylaşım ve etkileşimin altında, e-ticaret sitesine doğrudan bağlantı sağlayan linkler kullanılmalıdır.
  • Paylaşım görsellerinin, sosyal medya platform ölçütleriyle uyumlu olmasına dikkat edilmelidir.
  • Kullanıcılar tarafından yönlendirilen sorulara, anında cevap verilmelidir.

Kullanıcılar ve Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

İnternet sitesi haricinde de satış yapmayı planlayan e-ticaret siteleri, bu amaçlarını gerçekleştirmek için sosyal medya hesaplarını kullanmaktadır. Sosyal medya hesapları, müşterilerin dikkatini çekme konusunda %49’luk paydayı elinde tutmaktadır. Sosyal medya etkileşimleri haricinde kullanılan reklamlar, e-ticaret sitelerinin satışını %71 oranında etkilemektedir. Müşteriler, alışveriş yapmak istedikleri markalar hakkında bilgi edinmek ve bu markayla bağ kurmak istemektedir. Bu işlemin gerçekleşebilmesi için de daha önce markayı deneyimlemiş kişilerin görüşlerine önem verecektir. Bu görüşlerin elde edileceği en doğru kanal, sosyal medya hesaplarıdır.

Sosyal Medya Kanallarındaki Geri Dönüşler Takip Edilmelidir

E-ticaret siteleri adına açılan sosyal medya hesaplarının, düzenli olarak analiz edilmesi gerekir. Hesaplarda paylaşılan içerikleri durumları, haftalık ya da aylık olarak analiz edilmek zorundadır. Yapılan paylaşımlardan hangilerinin daha fazla etkileşim aldığı tespit edilmeli ve bu paylaşımların daha fazla yayınlanması için stratejiler geliştirilmelidir. Sosyal medya paylaşımlarının aldığı yorum ve beğeniler analiz edildikten sonra, paylaşımların içinde hangisinin daha fazla satış oluşturduğu tespit edilmelidir. Sosyal medya trafiğinin hangi oranda arttığı, hangi paylaşımın müşteri çektiği analiz edilmelidir. Sosyal medya kanallarındaki etkileşimi arttıran içerikler tespit edildikten sonra, bu içerikleri esas alan reklam kampanyaları tasarlanmalıdır. Müşterilerle doğrudan bağlantı kurulmasını sağladığı için eticaret siteleri ve sosyal medyanın bir bütün olarak hareket etmesi gerekmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

E-Ticaret Siteleri İçin Sosyal Medyanın Önemi

Online alışverişin en büyük paydasını elinde tutan e-ticaret siteleri, sosyal medyayla birlikte hareket ettiği zaman başarıyı yakalamaktadır. Daha fazla müşteriyle temas kurmak ve daha fazla satış yapabilmek amacıyla, e-ticaret siteleri için sosyal medyanın önemine dikkat etmek gerekir. Sosyal medya, e-ticaret kanallarının satış potansiyelini artıran ve rakiplerle aynı oranda gelişim sağlanmasını hedefleyen, geniş bir mecrayı kapsamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder