İçindekiler
Birçok pazarlama stratejisinde kullanılan B2B ve B2C terimlerinin ne demek olduğunu anlaşılır bil dilde öğrenelim.
B2B ve B2C terimleri e-ticaret stratejisine göre 2’ye ayrılır.
a) B2B : Business to Business (Firmadan Firmaya)
b) B2C : Business to Client (Firmadan Müşteriye)
B2B, şirketlerin firmalara mal satış işlemlerinin bütünüdür. Şirketler için tedarik pazarı olarak kullanılır. Birçok şirket internet üzerinden mal ve ürün satışı gerçekleştirir. Bu sırada ihtiyaç duydukları ürünlerini veya ara mallarını toptan olarak daha kolay pazarlayabilme olanağına sahip olurlar.
Ülkemizde ki B2B alt yapısı genellikle büyük işletmelerin oluşturduğu bayilik sisteminde görülmektedir. Kapalı bir ağ yapısında tedarik, stoklama, bayilik ve pazarlama gibi iş süreçlerini etkin şekilde yürütebilmektedir. E-ticaret teknolojisinin yarattığı bu sistem her geçen gün daha çok gelişiyor ve farklı iş modelleri ortaya çıkıyor. Gelecekte nasıl iş modellerinin oluşacağını tahmin etmek bile çok zor görünüyor.
B2C ticari firmaların müşterilerine internet üzerinden yaptığı satışlardır. Burada ki amaç mevcut ürünleri potansiyel müşterilere daha kolay tanıtmak ve satışlarını daha düşük maliyetler ile gerçekleştirmektir.
Bu sistemde müşteriler, ihtiyaç duydukları ürünleri, firmanın web sitesinden rahatlıkla bulabilir ve satın alma işlemi gerçekleştirebilir. Müşteri siparişi verirken aynı zamanda ödeme de gerçekleştirerek basitçe satın alma işlemini tamamlar.
B2B ve B2C Ne
B2B ve B2C Ne Demek ?
Birçok pazarlama stratejisinde kullanılan B2B ve B2C terimlerinin ne demek olduğunu anlaşılır bil dilde öğrenelim.
B2B ve B2C terimleri e-ticaret stratejisine göre 2’ye ayrılır.
a) B2B : Business to Business (Firmadan Firmaya)
b) B2C : Business to Client (Firmadan Müşteriye)