İçindekiler
Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte hayatımızın her alanında bizim en çok kullanmış olduğumuz sosyal medya, pazarlama iletişim sektörü için de ayrı bir öneme sahip olmuştur. Günün her saatinde en az bir kez elimize aldığımız telefonlar onlarca sosyal medya uygulamaları içermektedir. Bu kadar yaygın kullanılan bir medya türünde reklam vermek firmalar için büyüme ve rekabet açısından zorunludur demiş olmakla abartmış olmayız.
Sosyal medya mecraları bireylerin sanal sosyal alanı olduğundan birincil amaçları sosyalleşmek yani eğlenmektir. Bunun farkına olan reklam ajansları ve markalar ona göre stratejiler geliştirir. Sosyal medya insanları eğlendirirken internetin anında yayma ve faktörü de düşünülüp daha fazla kişiye hızlıca ulaşmak için insanların birbirine paylaşım sağlamak üzere eski deyimiyle fısıltı gazetesi olgusunu dijital ortama uyarlamışlardır.
Viral pazarlama, gerçek hayattan herhangi bir kurgu yokmuş gibi tasarlanan ve alt metinde markaların reklamını yapan bir pazarlama türüdür. Normal hayatın fısıltı gazetesinin internet versiyonu olan viral pazarlama, sosyal medya reklam ajansları tarafından çok zekice gerçekleştirilen bir pazarlama türüdür.
Reklam veren markanın stratejisine uygun olarak reklam ajansları tarafından genellikle video olarak kurgulanan reklamlardır. Yayılmayı hızlandırmak halkın komik veya ilgi çekeceği bir reklam senaryosu tamamen gerçekmiş gibi çekilir. (Fotoğraf veya metin versiyonları da vardır.) Genelde bunu hızla yaymak için en çok takip edilen ve komik, ilgi çekici video paylaşımı yapan sosyal medya hesaplarıyla işbirliği içinde yaparlar.
Viral Pazarlama
Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte hayatımızın her alanında bizim en çok kullanmış olduğumuz sosyal medya, pazarlama iletişim sektörü için de ayrı bir öneme sahip olmuştur. Günün her saatinde en az bir kez elimize aldığımız telefonlar onlarca sosyal medya uygulamaları içermektedir. Bu kadar yaygın kullanılan bir medya türünde reklam vermek firmalar için büyüme ve rekabet açısından zorunludur demiş olmakla abartmış olmayız.