Türkiye’de Dijital Reklam Yatırımları Hızla Artıyor: Dijital Reklamcılık Neden Önemli?

1005 0

Avrupa’da 2018 yılı dijital reklam yatırımı “55 milyar Euro”.

2011 yılından bu yana en hızlı reklam yatırımı 2018 yılında oldu. Bu değer 2018’de yüzde 13.9 büyürken, dijital reklamlara harcanan para 55.1 milyar Euro’ya ulaşmış görülüyor.

Varşova’da gerçekleştirilen Interact Konferansı’nda açıklanan AdExBenchmark Raporu’na göre; Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerinde 2018 yılında video, mobil ve sosyal medya yatırımlarının büyük artışının etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 13.9 büyüyerek 55.1 milyar Euro oldu.

Raporda yer alan 28 ülkenin hepsinde iki haneli büyüme gösteren video ve mobil reklam yatırımları, ücretli sıralama yatırımlarını içeren arama motoru reklamları yüzde 12.5 büyümeyle 25 milyar Euro’ya ulaşarak en büyük dijital reklam kategorisi olma özelliğini sürdürdü. Ülkemizin reklam yatırımlarına verdiği önemin arttığını görmek bir reklam ajansı olarak bizi çok sevindirdi. Aynı şekilde açıklanan raklamları değerlendiren IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehand da mutluluğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Avrupa’da mobil ve video tarafından domine edilen, sağlıklı ve çift haneli rakamlarla büyümeye devam eden bir manzara görmek son derece umut verici. Dijital reklam endüstrisi, Avrupa Gayrisafi Yurtiçi Hasılası’na 55 milyar Euro katkıda bulunuyor ve hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlara değer katıyor. Dijital reklam yatırımları Avrupa’daki tüm medya reklam yatırımlarının yüzde 45’ini oluşturuyor.”

Dijitalin bu bilince sahip markalar için ideal reklam mecrası olduğu da bir kez daha kanıtlanmış oluyor.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

2018 yılında, en yüksek büyümeyi gösteren 5 ülke Doğu ve Orta Avrupa bölgesinden oldu:

1- Ukrayna, yüzde 26.9

2- Rusya, yüzde 24.9

3- Belarus, yüzde 23.6

4- Çek Cumhuriyeti, yüzde 20.9

5- Sırbistan, yüzde 20.1

Dijital reklam yatırımları bakımından en büyük 10 ülke:

1- İngiltere, 18.4 milyar Euro

2- Almanya, 7.2 milyar Euro

3- Fransa, 5.2 milyar Euro

4- Rusya, 4.1 milyar Euro

5- İtalya, 2.9 milyar Euro

6- Hollanda, 2.2 milyar Euro

7- İspanya, 2.2 milyar Euro

8- İsveç, 2.1 milyar Euro

9- İsviçre, 2 milyar Euro

10- Norveç, 1.1 milyar Euro

Siz de dijital reklamcılıktan faydalanarak işletmenizi büyütmek ve tanıtımınızı çok daha geniş kitlelere ulaşarak yapmak isterseniz, profesyonel destek için bize ulaşabilirsiniz;

5

Türkiye’de Dijital Reklam Yatırımları Hızla Artıyor: Dijital Reklamcılık Neden Önemli?

Avrupa’da 2018 yılı dijital reklam yatırımı “55 milyar Euro”. 2011 yılından bu yana en hızlı reklam yatırımı 2018 yılında oldu. Bu değer 2018’de yüzde 13.9 büyürken, dijital reklamlara harcanan para 55.1 milyar Euro’ya ulaşmış görülüyor.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder