Sayılar Değil Kalite Önem Kazanacak

55 0

Evet sonunda sayılardan kurtuluyoruz! Bu yıl örnek vermek gerekirse çok fazla kişiye ulaşalım, çok fazla kişi olalım demeyeceğiz. 3 milyon kişiye erişmek yerine 1 milyon etkili kişiye ulaşmak markalar açısından çok daha doğu bir yol olacak gibi. Çünkü artık sosyal medya kullanıcıları bilinçlendi. Gerek markaların gerek Influecerlar’ın viral reklamlarını anlıyor, PR gönderilerinin zamanını tahmin edebiliyor hatta birçok çekilişe, kampanyaya katılmıyor.

O nedenle artık firmaların farklı stratejiler geliştirerek potansiyel müşterilerini bulmaları önemli olacak. Büyük markaların dev reklam bütçelerine rağmen reklam bütçesi çıkmayan veya neredeyse hiç olmayan ‘lovemark’ olmayı başarabilmiş markalara bakarsak arkalarında iyi kurgulanmış bir strateji olduğunu görmek zor değil.

Şeffaf Bir Duruş Sergileyen Firmalar Kazanacak

Kullanıcılarına karşı şeffaf olabilen, sorunları daha hızlı çözebilen ancak tüm süreçleri kullanıcılarına açık bir şekilde yapabilen tüm markalar kitlesine ulaşmayı başarabilecek. Ancak diğerleri için aynı şeyi söyleyemiyoruz. Edelman’ın 2018 araştırmasında, katılımcıların %60’ı artık sosyal medyaya güvenmediğini belirtti. Güvenin çok zor kazanılan bir şey olduğunu düşünürsek işleri çok zor olacak.

Tüm Web Aramaları Ses ile Kontrol Edilecek

The Future of Voice Technology araştırmasının sonuçlarına göre 2020 yılında tüm web aramalarını ses ile yapacağız. Wow! Burada yüzde vermemeleri çok dikkatimi çekti tüm diyorlarsa bir bildikleri vardır diyorum. Gerçi Google’ın 2015 yılında tohumlarını attığı sesli komut sistemi hayatımıza entegre olmaya başlamıştı zaten, dijital asistanlar, akıllı hoparlörler, kablosuz kulaklıklarımız, sorularımızla çıldırttığımız Siri 🙂

Bu yeniliğe hızlıca adapte olan kazanır derim, sadece beni düşündüren tüm dillerin arama motorları ve eklentileri tarafından daha çok anlaşılabildiği bir hale gelmesi gerek. Çünkü daha düne kadar Amerika Başkanı Kim diye sorduğumuzda çok farklı cevaplar geliyordu 🙂

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Uzun Videolar Geri Geliyor, Hoşçakal Televizyon!

Tükettiğimiz içeriklerin %80’i yakında video içeriği olacak. Video içeriklerin sosyal medyada aşırı popüler olduğunu duymayan kalmamıştır. Facebook kullanıcıları günde 100 milyon saatten fazla video izlerken, YouTube aylık 2 milyar aktif kullanıcıya yaklaşıyor. 2019, sosyal TV’nin büyük televizyon programları ile rekabet edip edemeyeceğini öğrendiğimiz yıl olacak gibi görünüyor.

5

Sayılar Değil Kalite

Evet sonunda sayılardan kurtuluyoruz! Bu yıl örnek vermek gerekirse çok fazla kişiye ulaşalım, çok fazla kişi olalım demeyeceğiz. 3 milyon kişiye erişmek yerine 1 milyon etkili kişiye ulaşmak markalar açısından çok daha doğu bir yol olacak gibi.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder