İçindekiler
Markaların müşteri sadakati stratejileri, firma ya da markalardan sürekli alışveriş yapan kişileri tespit etmek için kullanılmaktadır. Markaları tercih eden ve devamlı olarak alışverişe devam eden müşteri kitlesi belirlendikten sonra, bu müşterilerin devamlılığını sağlamak amacıyla çeşitli jestler ve ayrıcalıklar sağlanmaktadır. Kişilerin marka ya da firmaları tercih etmesi için de kullanılan müşteri sadakati, sabit bir müşteri kitlesinin elde edilmesine olanak tanımaktadır. Müşteri sadakati stratejileri uygulandıktan sonra, müşterilerin firmalarla olan etkileşimi artmaktadır.
Müşteri sadakati oluşturmak için kullanılan farklı yöntemler ve değerlendirmeler mevcuttur. Müşteri sadakatini sağlamak için kullanılan 3 ayrı yaklaşım modeli bulunmaktadır.
Sadık müşteri kitlesinin oluşturulması, müşterilerin sektörden yaptığı alışverişlere göre şekillenmektedir. Aldıkları ürün ya da hizmetten memnun kalan ve firma tarafından gerekli tüm yardımı alan müşteriler, ikinci alışverişlerinde de aynı firmayı tercih edecektir. Firmalar tarafından yapılan hizmetlerin yanında, müşterilerin yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi gibi durumlar da müşteri sadakatini etkilemektedir. Müşteri sadakati oluşturmak isteyen markalar, müşterinin kendi faydasını önemsediğini unutmamalıdır. Müşterinin mağdur olacağı bir durumda, tüm güven yok olur ve müşteriler o firmaya bir daha tercih etmez. Sadık müşteri kitlesinin oluşumunda yapılması gerekenler şu şekildedir:
Veri tabanı yönetim sistemleri, barkod okuyucu sistemler ve çeşitli teknolojik aygıtlar sayesinde, sadık müşteri kitlesi oluşturulmaktadır. Sadık müşteri kitlesi belirlendikten sonra, bu müşterilerin elde tutulması için çeşitli ayrıcalıklar sağlanmalıdır. İkinci alışverişte indirim, ücretsiz gönderim, hediye kuponu ya da promosyon ürünlerin kullanımı gibi birçok avantaj, sadık müşteri potansiyelini genişletecektir.
Müşteri sadakati programının getirileri, aşağıda detaylı şekilde ele alınmıştır:
Sadık müşteri kitlesi için hazırlanan promosyon ve kampanyalar, zamanla daha büyük getirilerle geri dönmektedir.
Müşteri Sadakati Nasıl Elde Edilir?
Markaların müşteri sadakati stratejileri, firma ya da markalardan sürekli alışveriş yapan kişileri tespit etmek için kullanılmaktadır. Markaları tercih eden ve devamlı olarak alışverişe devam eden müşteri kitlesi belirlendikten sonra, bu müşterilerin devamlılığını sağlamak amacıyla çeşitli jestler ve ayrıcalıklar sağlanmaktadır.