İçindekiler
İyileştirilmiş kalite puanı raporlamasına bakıldığında; kalite puanının, reklamın başarısını doğrudan etkileyen bir unsur olduğu görülmektedir. İyileştirilmiş kalite puanı raporlaması ile kalite puanının şu anki zaman diliminde ve geçmişte kaç olduğu görülebilmektedir. Bu sayede reklam performansının ölçümü yapılabilmektedir. Kalite puanının düşük olması durumunda ise; iyileştirilme yapılması gerekmektedir. Kalite puanını iyileştirebilmek için reklam uzantılarına, negatif anahtar kelimelere, anahtar kelimeler arasındaki alaka düzeyine, açılış sayfasına ve reklam metinlerine dikkat edilmesi gereklidir. Kullanıcıya ne kadar iyi bir deneyim sunulur ise; kalite puanı da o kadar artmaktadır.
Kalite puanı; bir anahtar kelimenin geçmişe ait performans verilerine göre ortaya çıkan toplu bir tahmindir. 1 ile 10 arasında bir puanlama yapılmaktadır. Bu ölçekten kalite puanı en düşük olan 1 ve en yüksek olan da 10 puan almaktadır. Bir anahtar kelimenin 10 puan alabilmesi ve bu puanı koruyabilmesi oldukça zordur. İlgili anahtar kelimenin gösterimi ve tıklanması yeterli sayıda değil ise; bu durumda tabloda gösterilirken başına – simgesi konmaktadır. Buna boş kalite puanı adı verilmektedir. Reklamlar yayınlanmaya başladıkça anahtar kelimelerin performans verileri artmaktadır ve boş kalite puanı da değişebilmektedir.
Kalite puanı için yeni durum sütunları; Google Adwords’e eklenen 3 adet yeni veridir. Anahtar kelimelerin ve anahtar kelimelerin etkiledikleri reklamların optimize edilebilmesi için eklenmiştir. Bu verilerin eklenmesi ile beraber ise geri dönüşler oldukça olumlu olmuştur. Yeni eklenen veriler ise aşağıda verilmiştir:
Kalite puanı raporlaması geçmiş veriler aşağıda belirtilmiştir:
Anahtar kelimelerin geçmişteki verilerinin görülebilmesini sağladığı için zaman içerisindeki değişimlerin kolaylıkla analiz edilebilmesini de sağlamaktadır. Ancak 22 Ocak 2016 tarihinden önceki veriler gözükmemektedir. Dolayısı ile bu tarihten sonraki kalite puanı geçmişine odaklanılmalıdır. Haftalık değerlerin görülebilmesine de imkan tanımaktadır. Kalite puanı raporlamasında hafta segmenti bulunmaktadır. Hafta segmenti kullanılarak her haftanın sonunda anahtar kelimelerin kalite puanları ile ilgili bilgi alabilmek mümkündür.
Kalite puanı raporunun analizi ile ilgili bilinecekler aşağıdaki gibidir:
İyileştirilmiş Kalite Puanı Raporlamasına Genel Bakış
İyileştirilmiş kalite puanı raporlamasına bakıldığında; kalite puanının, reklamın başarısını doğrudan etkileyen bir unsur olduğu görülmektedir. İyileştirilmiş kalite puanı raporlaması ile kalite puanının şu anki zaman diliminde ve geçmişte kaç olduğu görülebilmektedir. Bu sayede reklam performansının ölçümü yapılabilmektedir. Kalite puanının düşük olması durumunda ise; iyileştirilme yapılması gerekmektedir.