İyileştirilmiş Kalite Puanı Raporlamasına Genel Bakış

530 0

İyileştirilmiş kalite puanı raporlamasına bakıldığında; kalite puanının, reklamın başarısını doğrudan etkileyen bir unsur olduğu görülmektedir. İyileştirilmiş kalite puanı raporlaması ile kalite puanının şu anki zaman diliminde ve geçmişte kaç olduğu görülebilmektedir. Bu sayede reklam performansının ölçümü yapılabilmektedir. Kalite puanının düşük olması durumunda ise; iyileştirilme yapılması gerekmektedir. Kalite puanını iyileştirebilmek için reklam uzantılarına, negatif anahtar kelimelere, anahtar kelimeler arasındaki alaka düzeyine, açılış sayfasına ve reklam metinlerine dikkat edilmesi gereklidir. Kullanıcıya ne kadar iyi bir deneyim sunulur ise; kalite puanı da o kadar artmaktadır.

Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı; bir anahtar kelimenin geçmişe ait performans verilerine göre ortaya çıkan toplu bir tahmindir. 1 ile 10 arasında bir puanlama yapılmaktadır. Bu ölçekten kalite puanı en düşük olan 1 ve en yüksek olan da 10 puan almaktadır. Bir anahtar kelimenin 10 puan alabilmesi ve bu puanı koruyabilmesi oldukça zordur. İlgili anahtar kelimenin gösterimi ve tıklanması yeterli sayıda değil ise; bu durumda tabloda gösterilirken başına – simgesi konmaktadır. Buna boş kalite puanı adı verilmektedir. Reklamlar yayınlanmaya başladıkça anahtar kelimelerin performans verileri artmaktadır ve boş kalite puanı da değişebilmektedir.

Kalite Puanı Yeni Durum Sütunları Nelerdir?

Kalite puanı için yeni durum sütunları; Google Adwords’e eklenen 3 adet yeni veridir. Anahtar kelimelerin ve anahtar kelimelerin etkiledikleri reklamların optimize edilebilmesi için eklenmiştir. Bu verilerin eklenmesi ile beraber ise geri dönüşler oldukça olumlu olmuştur. Yeni eklenen veriler ise aşağıda verilmiştir:

  • Beklenen tıklama oranı yeni eklenmiştir.
  • Reklam alaka düzeyi, kalite puanı bileşeni olarak eklenmiştir.
  • Açılış sayfası deneyimi, yeni durum sütunlarındandır.

İyileştirilmiş Kalite Puanı Raporlaması Geçmiş Verileri Nelerdir?

Kalite puanı raporlaması geçmiş veriler aşağıda belirtilmiştir:

  • Geçmiş kalite puanı verileri görülebilmektedir.
  • Açılış sayfası deneyimi ile ilgili geçmiş veriler görüntülenebilmektedir.
  • Reklam alaka düzeyinin geçmişteki durumlarının iyileştirilmiş kalite puanı raporlaması ile görülebilmesi mümkündür.
  • Beklenen TO görülebilen geçmiş verilerdendir.

Anahtar kelimelerin geçmişteki verilerinin görülebilmesini sağladığı için zaman içerisindeki değişimlerin kolaylıkla analiz edilebilmesini de sağlamaktadır. Ancak 22 Ocak 2016 tarihinden önceki veriler gözükmemektedir. Dolayısı ile bu tarihten sonraki kalite puanı geçmişine odaklanılmalıdır. Haftalık değerlerin görülebilmesine de imkan tanımaktadır. Kalite puanı raporlamasında hafta segmenti bulunmaktadır. Hafta segmenti kullanılarak her haftanın sonunda anahtar kelimelerin kalite puanları ile ilgili bilgi alabilmek mümkündür.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Kalite Puanı Raporlamasının Analizi Nasıl Yapılır?

Kalite puanı raporunun analizi ile ilgili bilinecekler aşağıdaki gibidir:

  • İyileştirilmiş kalite puanı raporlamasına bakıldığında; anahtar kelime, durum, kalite puanı ve geçmiş kalite puanı gibi başlıklar bulunmaktadır. Burada kalite puanı sütununda yer alan puan, tarihe bağlı olmaksızın her zaman geçerli olan kalite puanını göstermektedir. Örnek vermek gerekir ise; 6/10 yazıyor ise, genel kalite puanı 6/10’dur.
  • Kalite puanı (geçmiş) sütununda; belirtilen tarih aralıklarında sahip olunan kalite puanlarının yer aldığı bir sütundur. Raporlama dönemi için son bilinen kalite puanı ise burada gösterilmektedir.
  • Kalite puanının kaç olduğunun görülebilmesi için belirli sayıda gösterilmesi veya tıklanması gerekmektedir. Ancak anahtar kelime belirli bir gösterime ulaşmamış ise; bu durumda kalite puanı ve kalite puanı (geçmiş) sütunlarında – simgesi yan, boş kalite puanı bulunmaktadır.
  • Anahtar kelime sütununda ise raporu çıkartılmış olan anahtar kelime yer almaktadır. Ayrıca bu anahtar kelimenin hangi haftalarda kalite puanının yazıldığı da tarih aralıkları halinde belirtilmektedir.
5

İyileştirilmiş Kalite Puanı Raporlamasına Genel Bakış

İyileştirilmiş kalite puanı raporlamasına bakıldığında; kalite puanının, reklamın başarısını doğrudan etkileyen bir unsur olduğu görülmektedir. İyileştirilmiş kalite puanı raporlaması ile kalite puanının şu anki zaman diliminde ve geçmişte kaç olduğu görülebilmektedir. Bu sayede reklam performansının ölçümü yapılabilmektedir. Kalite puanının düşük olması durumunda ise; iyileştirilme yapılması gerekmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder