İçerik Pazarlaması Nedir ve Nasıl Yapılır?

72 0

Hayatımızın her alanında iletişim halindeyiz. 20.yy’dan itibaren hayatımıza giren teknolojik iletişim araçları (radyo, televizyon, internet vb.) kitle iletişim araçları olarak tanımlanır. Her teknolojik buluş, alet veya gelişme gibi kitle iletişim araçları da hayatımıza birtakım yenilikler katıp bazı süre gelen olguları da değiştirmeye başlamıştır. Konumuz içerik pazarlaması olduğundan biz de içerik pazarlaması kavramını içinde en çok barındıran ve onunla özdeşleşen internet ve internet pazarlaması üzerinden anlatacağız. İnternet pazarlama konusunda yepyeni bir bakış açısı ve tür yaratmıştır. İnternet pazarlamasının klasik yöntemlerden birçok farkı vardır. En büyük farkı İse her anlamda hızlı olmasıdır.

İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik adından da anlaşılacağı üzeri bir şeyin içeriği yani konusu demektir. Pazarlamada markalar kendini ve neler yaptığını “internet üzerinden anlatmayı” isterse bir sunum hazırlatıp bunu kendi web sayfalarında gösterme gerekliliği duyar. İşte bu tam da burada anlatma eylemini içerikle sağlar. Biz bu şekilde bir marka hakkında bilgi verip markayı tanıtma işlemine içerik pazarlama veya içerik pazarlaması diyoruz.

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlaması, kendi markası hakkında bilgi vermek isteyen firmaların reklam ajansları aracılığıyla hedef kitle belirlenerek bir genel pazarlama stratejisi oluşturulduktan sonra, marka hakkında bazı başlıklar altında metin veya görsel hazırlatıp (bir içerik oluşturarak) web sayfalarında yayınlatmasıyla yapılır.

İçerik Pazarlaması Yapılırken Dikkat Edilecekler Nelerdir?

  • Hedef kitlenin en doğru şekilde analiz edilmesi.
  • Hazırlanan içeriğin belirlenen hedef kitleye en uygun şekilde hazırlanması.
  • İçeriklerin daima güncel olması.
  • İçeriğin Google üzerinden yayını yapılıyorsa 300 kelimenin altında olmaması.
  • İçeriğin arama motorunda en üstlerde görünmesi için güncel ve aranan konu hakkında en çok tercih edilen kelimelerin anahtar kelime olarak seçilmesi. Bu anahtar kelimeler kullanılırken Spam durumuna düşmemek için aşıryaı kaçılmaması, anahtar kelime yoğunluğuna göre anahtar kelimelerin kullanılması.
  • Markaların hazırlattığı içeriğin yayından sonra belirlenen hedef kitleden alınan geri dönüşler ve etkisinin takip edilmesi.

Firmamız, siz değerli müşterilerimizin belirlediği hedef kitleye en uygun içeriğin hazırlanması ve yayınlanmasıyla birlikte yayından sonraki alınan verimin takibini de en iyi şekilde yapmaktadır.

5

İçerik Pazarlaması

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Hayatımızın her alanında iletişim halindeyiz. 20.yy’dan itibaren hayatımıza giren teknolojik iletişim araçları (radyo, televizyon, internet vb.) kitle iletişim araçları olarak tanımlanır. Her teknolojik buluş, alet veya gelişme gibi kitle iletişim araçları da hayatımıza birtakım yenilikler katıp bazı süre gelen olguları da değiştirmeye başlamıştır. Konumuz içerik pazarlaması olduğundan biz de içerik pazarlaması kavramını içinde en çok barındıran ve onunla özdeşleşen internet ve internet pazarlaması üzerinden anlatacağız. İnternet pazarlama konusunda yepyeni bir bakış açısı ve tür yaratmıştır. İnternet pazarlamasının klasik yöntemlerden birçok farkı vardır. En büyük farkı İse her anlamda hızlı olmasıdır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder