İçerik Pazarlama Yöntemleri ve Önemi

233 0

İçerik pazarlama yöntemleri ve önemi, içeriğin daha geniş kitlelere başarılı bir şekilde ulaşmasını sağlama noktasında etkilidir. Stratejik bir pazarlama yaklaşımı ile hedef kitleyi harekete geçirmek amaçlanarak bu yöntemler uygulanmaktadır. Müşterilerini düzenli müşterilere dönüştürmek isteyenler, itibarını arttırmak isteyenler, belirli bir alana özgü belirli bir kitle oluşturmak isteyenler, yeni kaynaklar arayanlar içerik pazarlama yöntemlerini kullanarak amaçlarına ulaşabilmektedirler.

Başarılı Bir İçerikte Bulunması Gereken Temel Özellikler Nelerdir?

İyi bir içeriğe sahip olunması için içeriğin taşıması gereken özellikler aşağıda sıralanmıştır:

  • Hazırlanan içeriklerin özgün olması gereklidir. Herhangi bir kaynaktan kopyalanmış içerikler olmamalıdır.
  • İnsanların diğer insanlar ile paylaşmak isteyebileceği ve hedef kitleye fayda sağlayan bir içerik olması gereklidir.
  • Belirli bir amacı olmalıdır. Bu amacın müşteriye aktarılması hedeflenerek içerik hazırlanmalıdır.
  • İçerikte yazım ve noktalama hatalarının yapılmaması gereklidir.
  • Okuyanların anlayabileceği bir içerik olmalıdır.
  • Hedef kitlenin içerik ile ilgili sorduğu sorulara cevap verilebiliyor olması gereklidir.

İyi Bir İçeriğe Sahip Olabilmek İçin İçerik Yapısı İle İlgili Sorulması Gereken Sorular Nelerdir?

İçeriklerin bileşenlerinden biri mimaridir ve içerik yapısı belirlenirken sorulması gereken sorulardan bazıları şöyledir:

  • İçeriğin sahip olacağı formatların neler olacağı sorulmalıdır.
  • Hedef kitleye hangi kanallar ile ulaşmanın daha kolay olduğunun tespit edilmesi gereklidir.
  • Kullanıcıların içeriği nasıl kullanabileceklerinin tespit edilmesi adına sorgulamalar yapılmalıdır.
  • Hedef kitle ile iletişime geçmek içerik pazarlama için önemlidir. Dolayısı ile hedef kitle ile iletişime geçilecek olan kanalın da doğru belirlenmesi gereklidir. Bu tespitin yapılabilmesi için sorular sorulmalıdır.
  • Diğer içeriklerle etkileşim seviyesinin ve şeklinin nasıl olacağı ile ilgili soruların cevapları aranmalıdır.
  • Metadata ve diğer taglerin kullanımı ile ilgili sorulara cevap verilmelidir.

İçerik Fikri Bulunurken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Oluşturulacak olan içerikler ile ilgili fikir üretilirken dikkat edilmesi gerekenler aşağıda belirtilmiştir:

  • Üretilecek olan içeriğin konusu ile ilgili bilinmeyen ve sürpriz olabilecek bir deneyimin aktarılması gereklidir.
  • Üretilen içeriklerin aslında okuyucuların okuduklarında kendilerini bulabilecekleri veya çevresindeki kişileri düşünebilecekleri içerikler olmaları gereklidir. Okuyucular kendilerinden bir parça bulduklarında içeriğe kendilerini daha yakın hissetmektedirler ve bu da içeriği başarılı yapan unsurlardan biridir.
  • İçerik pazarlama önemine bakıldığında; insanlar geçmişe özlem duydukları için nostaljik bir önem taşıyan içerik fikirlerine daha fazla ilgi göstermektedirler.

İyi Bir İçeriği Yaymak İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

İyi içeriklerin daha geniş kitleye ulaşabilmesi için yapılması gerekenler şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Hazırlanan içeriklerin başlıklarının hem gizemli hem de güçlü olması gereklidir. Doğru başlığı bulabilmek için başlık fikirlerine hedef kitlenin nasıl bir tepki verdiğini Twitter gibi sosyal medya uygulamaları üzerinden test etmek mümkündür.
  • Sunulan içerikte bulunan paylaşım butonlarının görünebilen bir yerde olması durumunda insanlar içeriği paylaşmaya daha fazla teşvik olmaktadırlar.
  • Konu ile ilgili olan ve hedef kitleyi harekete geçirecek olan anahtar kelimelerin meta etiketi olarak kullanılması gereklidir. Ancak bu kullanımda aşırıya kaçılmaması gereklidir.
  • Site içi linkler vererek ilgili içeriğe hedef kitleyi yönlendirmek ve ziyaretçi trafiğini arttırmak mümkündür.
  • Organik trafiğin arttırılabilmesi için Google News’e kayıt olunabilmektedir. Ancak bunun için belirli şartları sağlamak gerektiği için öncelikle şartların sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir.
  • İçeriği yayabilecek olan gazetecilere veya bloggerlara ulaşmak, içeriğin yayılması için önemli bir etkendir.
  • İçerik pazarlama yöntemlerinden bir diğeri de hedef kitleye doğrudan e-mail aracılığı ile içeriği ulaştırmaktır.
5

İçerik Pazarlama Yöntemleri ve Önemi

İçerik pazarlama yöntemleri ve önemi, içeriğin daha geniş kitlelere başarılı bir şekilde ulaşmasını sağlama noktasında etkilidir. Stratejik bir pazarlama yaklaşımı ile hedef kitleyi harekete geçirmek amaçlanarak bu yöntemler uygulanmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder