İçindekiler
E-mail pazarlama ile kazanım yollarına bakıldığında; e-mail marketing araçları sayesinde markaların daha fazla kitleye ulaşabilmesini sağlamaktadır. E-mail pazarlama ile bir marka ile ilgili tanıtımlar, bilgilendirmeler ve kampanyalar doğru yollar ile kullanıcılara aktarılmaktadır. Markaların hedef kitlelerine göre bir tanıtım stratejisi benimsemesini sağlamaktadır. Hedef kitlenin özellikleri tespit edilerek, markanın hazırladığı içerikler buna göre belirlenmiş olan sıklıklar ile aktarılmaktadır. Ayrıca gönderilen e-postalar ile ilgili analizlerin de rapor halinde elde edilebilmesi mümkündür. Kullanıcıların e-postaları görüntüleyip görüntülemediği ve gönderilen e-postaların ne kadar başarıya ulaştığı yönünde bilgi alınabilmektedir. Kullanıcıların datalarına göre onlara toplu e-mail gönderilerek zamandan da tasarruf edilebilmektedir.
E-posta pazarlaması yapabilmek için öncelikle bir izinli kullanıcı verisi oluşturmak gereklidir. Ardından e-posta listesinin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Hedef kitle tespiti yapılmalıdır. E-posta olarak gönderilecek olan içeriğin hedef kitleye ne kadar uygun olduğuna bakılması gereklidir. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına ne kadar hitap ettiğine bakılmalıdır. Ardından içerik için bir başlık ve slogan bulunması gerekmektedir. Okuyucuların ilk gördüklerinde etkilenebilecekleri özgün bir başlık seçilmelidir. Slogan ise bu başlığa ve içeriğe uyumlu olmalıdır. E-mail gönderim sıklığının analiz edilmesi gerekmektedir. Sonrasında ise geri dönüşler analiz edilmelidir.
E-posta pazarlaması ile gönderilen e-maillerden elde edilebilen bilgiler aşağıda verilmiştir:
E-mail marketing metrikleri aşağıda belirtilmiştir:
E-mail marketing firmaları; e-posta pazarlama faaliyetlerinin çok daha ayrıntılı bir şekilde görülebilmesini, incelenebilmesini ve hedef kitle ile daha alakalı hale getirebilmesini sağlamaktadır. Web sitesindeki sayfaların trafiğini arttırdığı için potansiyel müşteri kitlesinde de artış yaşanmasını sağlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda sayfanın SEO değerinde de bir artış sağlamaktadır. Buna paralel olarak da web sitesi Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda listelenmeye başlamaktadır. E-mail pazarlama firmalarından bazıları aşağıdaki gibidir:
E-Mail Pazarlama İle Kazanım Yolları ve Püf Noktaları
E-mail pazarlama ile kazanım yollarına bakıldığında; e-mail marketing araçları sayesinde markaların daha fazla kitleye ulaşabilmesini sağlamaktadır. E-mail pazarlama ile bir marka ile ilgili tanıtımlar, bilgilendirmeler ve kampanyalar doğru yollar ile kullanıcılara aktarılmaktadır.
bilgiler için teşekkürler