E-Mail Pazarlama İle Kazanım Yolları ve Püf Noktaları

745 1

E-mail pazarlama ile kazanım yollarına bakıldığında; e-mail marketing araçları sayesinde markaların daha fazla kitleye ulaşabilmesini sağlamaktadır. E-mail pazarlama ile bir marka ile ilgili tanıtımlar, bilgilendirmeler ve kampanyalar doğru yollar ile kullanıcılara aktarılmaktadır. Markaların hedef kitlelerine göre bir tanıtım stratejisi benimsemesini sağlamaktadır. Hedef kitlenin özellikleri tespit edilerek, markanın hazırladığı içerikler buna göre belirlenmiş olan sıklıklar ile aktarılmaktadır. Ayrıca gönderilen e-postalar ile ilgili analizlerin de rapor halinde elde edilebilmesi mümkündür. Kullanıcıların e-postaları görüntüleyip görüntülemediği ve gönderilen e-postaların ne kadar başarıya ulaştığı yönünde bilgi alınabilmektedir. Kullanıcıların datalarına göre onlara toplu e-mail gönderilerek zamandan da tasarruf edilebilmektedir.

E-Mail Pazarlaması Nasıl Yapılmalıdır?

E-posta pazarlaması yapabilmek için öncelikle bir izinli kullanıcı verisi oluşturmak gereklidir. Ardından e-posta listesinin iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Hedef kitle tespiti yapılmalıdır. E-posta olarak gönderilecek olan içeriğin hedef kitleye ne kadar uygun olduğuna bakılması gereklidir. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına ne kadar hitap ettiğine bakılmalıdır. Ardından içerik için bir başlık ve slogan bulunması gerekmektedir. Okuyucuların ilk gördüklerinde etkilenebilecekleri özgün bir başlık seçilmelidir. Slogan ise bu başlığa ve içeriğe uyumlu olmalıdır. E-mail gönderim sıklığının analiz edilmesi gerekmektedir. Sonrasında ise geri dönüşler analiz edilmelidir.

E-Mail Pazarlaması İle Gönderilen E-Posta Nasıl Analiz Edilmektedir?

E-posta pazarlaması ile gönderilen e-maillerden elde edilebilen bilgiler aşağıda verilmiştir:

  • Gönderilmiş olan e-postaların kaçta kaçının kullanıcılar üzerinde başarılı olduğu görülebilmektedir.
  • Kaç kullanıcının kendisine ulaşan e-postayı görüntülediği bilinebilmektedir.
  • E-mail içerisinde bulunan linklere kaç kullanıcının tıklamış olduğu öğrenilebilmektedir.
  • Gelen e-posta aracılığı ile kaç kullanıcının alışveriş yapmaya teşvik olduğu bilinebilmektedir.
  • E-mail pazarlaması sonucu dönüşüm oranları ile ilgili rapor elde edilebilmektedir.

E-Mail Pazarlaması İçin Doğru Metrikler Nelerdir?

E-mail marketing metrikleri aşağıda belirtilmiştir:

  • E-posta içerisinde doğru mesaj kullanımına özen gösterilmesi gereklidir. Seçilen kelimeler kadar içeriğin genel düzeni ve yaratıcılık seviyesi de önem taşımaktadır. Nasıl ki bir dükkanının vitrinine özen gösteriliyor ise; e-posta içerisinde verilen mesaja da özen gösterilmelidir.
  • Marka bilinirliği oldukça büyük önem taşımaktadır. E-posta gönderirken gönderen kişi kısmına markanın adının yazılması gerekmektedir. Bu sayede kullanıcıların bilinçaltlarında marka ismi ile bağdaştırdıkları bir mesaj bırakılabilmektedir. Doğru bir markalaşma çalışması ile berab
  • er yapılan iş daha da büyütülebilmektedir.
  • Doğru metriklerden biri de etkili bir başlıktır. Kullanıcılara her gün birçok e-posta gelmektedir ve bu e-postalar içerisinden ilgili markanın gönderdiği e-postayı açabilmesi için vurucu bir başlığın gözüne çarpması gerekmektedir. Bu yüzden daha güçlü, kaliteli ve ilgi çekici bir başlık oluşturulmalıdır. Eğer başlıkta rakamlara da yer verilir ise; bu kullanıcıların o başlığı daha kolay seçebilmesini sağlamaktadır.

E-Mail Marketing Firmaları Nelerdir?

E-mail marketing firmaları; e-posta pazarlama faaliyetlerinin çok daha ayrıntılı bir şekilde görülebilmesini, incelenebilmesini ve hedef kitle ile daha alakalı hale getirebilmesini sağlamaktadır. Web sitesindeki sayfaların trafiğini arttırdığı için potansiyel müşteri kitlesinde de artış yaşanmasını sağlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda sayfanın SEO değerinde de bir artış sağlamaktadır. Buna paralel olarak da web sitesi Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda listelenmeye başlamaktadır. E-mail pazarlama firmalarından bazıları aşağıdaki gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Mailchimp kullanılabilmektedir.
  • Euromessage aracılığı ile e-mail marketing işlemi yapılabilmektedir.
  • Sendblaster e-posta pazarlama için kullanılabilmektedir.
  • Smartmessage e-mail pazarlama firmalarındandır.
  • Mailjet ile e-mail pazarlama yapılabilmektedir.
  • Mailgraf ile e-posta pazarlama faaliyeti yürütülebilmektedir.
5

E-Mail Pazarlama İle Kazanım Yolları ve Püf Noktaları

E-mail pazarlama ile kazanım yollarına bakıldığında; e-mail marketing araçları sayesinde markaların daha fazla kitleye ulaşabilmesini sağlamaktadır. E-mail pazarlama ile bir marka ile ilgili tanıtımlar, bilgilendirmeler ve kampanyalar doğru yollar ile kullanıcılara aktarılmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder

    bilgiler için teşekkürler

    hakan 09/02/2020