İçindekiler
Dijital reklam ajansı nedir sorusunun yanıtı şudur: Reklam faaliyetlerini sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden yapan reklam şirketleri bu ismi alır. Bu şirketler daha az maliyetle nokta atışı yaparak, yalnızca reklamla ilgilenen müşteri kitlesini etki altına almayı hedeflerler.
Örneğin televizyonda gösterilen bir bebek bezi reklamı olduğunu varsayalım. Bebek bezi reklamının bir kanalda gösterilmesi, yalnızca o kanalı o an izleyenleri ve izleyenler içinden sayede bebeği olanları etkileyecektir. Bu da, ulaştığı kitle ile kıyaslandığında çok fazla efor, çok fazla masraf demektir. Ancak dijital reklam ajansları, bu tür reklamlar için kullanıcının daha önceki aramalarını da baz alarak nelere ilgi duyduğunu tespit eder. Bu sayede bebek bezi reklamı, yalnızca bebeği olanlara ulaşır.
Dijital reklam ajanslarının kapsamı şu şekilde özetlenebilir:
Bu görevlerin yerine getirilmesi için çalışan dijital reklam ajansları, bir firma için en uygun web tasarımı, web sitesinde nasıl paylaşımlara yer vereceğini, açacağı bu sitenin reklamını nasıl yapacağını ve siteye dair daha bir çok konunun kararını verir. Reklama ve dijital platformlardaki etkileşime hakimiyeti ile bilinen bu alan sayesinde firmalar, fazladan eleman izlemektedirler.
Dijital ajanslar, kullandıkları reklamlar için en az maliyetle en fazla etkileşimi yakalamaya çalışmaktadır. Bu kapsamda Facebook’un da daha önce açıkladığı gibi, kullanılan internet siteleri ve sosyal mecralar, kişilerin bilgilerini hafızalarına almakta ve ilgi alanlarını belirlemektedir. Dolayısıyla arama yaptığınız kelimelerden yola çıkarak, bu kelimeleri reklamcılık stratejisi olarak kullanan firmalar olabilir. Dijital reklam ajansları da bu yöntemi benimser. Bu sayede yalnız belli kesimlere, belli reklamlar gönderilir. Örneğin yalnız kadın profillerine makyaj tüyoları ve güzellik ürünleri reklamlarının, yalnız erkek profillerine futbol ürünleri ya da spor malzemeleri reklamlarının gönderilmesi buna örnek teşkil eder.
Oysa geleneksel reklam ajanslarında durum böyle değildir. Geleneksel ajanslarda reklamların herkesin karşısına çıkması ve erişilebilirliğin yüksek olması hedeflenir. Ancak dijital ajanslar, maliyeti düşürmek için yalnızca ilgilerin reklamlarla karşı karşıya gelmesini sağlar. Bu sayede daha az maliyetle daha fazla alıcı, reklamla muhatap olur.
Dijital reklam ajanslarının çalışma prensibi, iş aldıkları firmaların karakteri üzerine kuruludur. Ajans, öncelikle firmanın prensiplerini ve işini çok iyi bir şekilde anlar. Ardından hedef kitle taraması yaparak, firmaya ilgi gösterecek hedef kitlenin hangi saatlerde, hangi günlerde daha online olacağını tespit eder. Bunun yanında hedef kitlenin aktif olacağı sosyal mecra hakkında da öngörülerde bulunur. Bu bilgilerin sonucunda pazarlama stratejisini oluşturur.
Bu strateji ile yine hedef kitlenin dikkatini çekecek reklam kampanyaları düzenler. Bu uygulamalarda, firma tarafından kendisine verilen bütçeyi en iyi şekilde kullanma gayretindedir. Ardından kampanyaların etkileşimlerini, erişilebilirliklerini ve izleyen üzerindeki etkisini inceler. Bu sayede başarıya ulaşıp ulaşmadığı konusunda da kendini değerlendirir.
Dijital ajans seçerken dikkat edilecek unsurlar şöyle sıralanabilir:
Bu kriterler esas alınarak size en uygun Dijital Reklam Ajansını seçebilirsiniz.
Dijital Reklam Ajansı Nedir?
Dijital reklam ajansı nedir sorusunun yanıtı şudur: Reklam faaliyetlerini sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden yapan reklam şirketleri bu ismi alır.