Dijital Pazarlamanın Geleceği

502 0

Dijital pazarlamanın geleceğine bakıldığında; geleneksel pazarlamaya göre her yıl daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Doğru bir pazarlama stratejisi belirleyebilmek için pazarlama yöntemlerinin dünya genelindeki durumlarının takip edilmesi ve değişimlerin gözlemlenmesi gereklidir. Dolayısı ile dijital pazarlamanın daha çok kullanılmaya başlaması ile birlikte, pazarlama stratejileri de bu alanda şekillenmeye başlamıştır. Özellikle görüntülü ve video içerikli reklamların kullanımı ve aldıkları olumlu geri dönüşler artmaya başlamaktadır. Sosyal medya ise dijital pazarlamada azımsanamayacak bir güç elde etmiştir. Dijital pazarlama; maliyet ve personel giderleri gibi konularda yapılacak harcamaların daha az olması bakımından geleneksel pazarlama yöntemine göre daha avantajlı bir pazarlama türüdür.

Dijital Pazarlama ve Online Harcamaların Yükselişi

Online platformdaki harcamalara bakıldığında; 2020 yılına yaklaşıldığında, sadece ABD’de yapılan online harcamaların da 120 milyar dolara ulaşacağı beklenmektedir. Dolayısı ile bu durum göz önünde bulundurulduğunda, geleneksel medyanın yerini dijital medyanın almaya başladığı görülmektedir. Çünkü geleneksel medya ile yapılan harcamalar ile dijital pazarlama harcamaları karşılaştırıldığında, dijital pazarlama neredeyse iki katlık bir oran ile önde olmaktadır.

Dijital Pazarlama ve Kullanıcı Yorumları

Kullanıcı yorumları, bir müşterinin satın alma kararı verebilmesini sağlayan en büyük etkenlerden biridir. Kullanıcı yorumlarını araştıranların oranına bakıldığında, herhangi bir ürünü satın almadan önce ürün ile ilgili ön araştırma yapanların oranı %92 olarak belirlenmektedir. Dolayısı ile dijital pazarlama yöntemini kullananların kullanıcı yorumlarının iyi olmasına önem vermeleri gereklidir. Kullanıcıların bir firmaya verdiği yıldız sayısına bakıldığında; bir yıldız arttırılması durumunda hali hazırda elde edilen gelirin %5’i ile %9’u arasında bir gelir artışı yaşanmaktadır.

Dijital Pazarlama ve Görüntülü Reklam Artışı

Dijital pazarlamada görüntülü reklamlar diğer reklam çeşitlerine göre zaman içerisinde daha fazla tercih edilmeye başlanmıştır. Sayısal olarak bu duruma bakıldığında; günümüzde görüntülü reklamlar için yapılan harcamaların ortalama 8.872 dolar görülürken, 2021 yılına gelindiğinde bu harcamaların 10.820 dolar olacağı tahmin edilmektedir. Dolayısı ile dijital pazarlama ve gelecek göz önüne alındığında; görüntülü reklamlara yapılan yatırımın karşılığını daha fazla alacağı görülebilmektedir. Farkındalık yaratmasının yanı sıra diğer reklam çeşitlerine göre daha özelleştirilmiş ve etkileşime açık görünmesi nedeni ile kullanıcının ilgili ürünü satın almaya yönlenmesini sağlamaktadır.

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Reklamları

Dijital pazarlamanın geleceği ile ilgili yapılan tahminlerden biri de, sosyal medya reklamlarının gelecekte oldukça revaçta olacağıdır. Günümüzde kullanıcılar birçok araştırmayı sosyal medya üzerinden yapmaktadırlar. Sosyal medya üzerinden ürünler ile ilgili yorumları ve ürünlerin özelliklerini araştırmayı tercih etmektedirler. Ayrıca hizmet alacakları firmanın da sosyal medya hesabını incelemektedirler. Sosyal medya yönetimlerine göre firmaya duyacakları güveni belirlemektedirler. Dolayısı ile dijital pazarlamada sosyal medya reklamlarının verilmesine ve içeriklerinin de etkili bir reklam olabilmesi için yeterli olmasına önem gösterilmesi gereklidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Dijital Pazarlama ve Video İçerik Yüklemeleri

2019 yılı için yapılan video içerik yüklemeleri analizleri sonucunda, web trafiğinin %80 gibi büyük bir kısmının video içeriklerinden oluştuğu gözlenmektedir. Bu oranın önümüzdeki yıllarda daha da artacağı beklenmektedir. Dolayısı ile 2021 yılında da video içerik yüklemelerinde gözle görülür bir artış olacaktır ve bu artışın 2019 yılına göre 2 kat daha fazla olacağı tahmin edilmektedir. Çevrimiçi geçirilen zamanın dağılımına bakıldığında; video içerik izlemeye ayrılan sürenin, diğer faaliyetlere ayrılan süreye göre daha fazla olduğu ve toplamda üçte birlik bir zaman ayrıldığı gözlenmektedir. Dijital pazarlamada gelecekte neler olacak sorusuna YouTube’un mobil video tüketimi için verdiği oran ise; her yıl %100 artış sağlandığı yönündedir.

5

Dijital Pazarlamanın Geleceği

Dijital pazarlamanın geleceğine bakıldığında; geleneksel pazarlamaya göre her yıl daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Doğru bir pazarlama stratejisi belirleyebilmek için pazarlama yöntemlerinin dünya genelindeki durumlarının takip edilmesi ve değişimlerin gözlemlenmesi gereklidir. Dolayısı ile dijital pazarlamanın daha çok kullanılmaya başlaması ile birlikte, pazarlama stratejileri de bu alanda şekillenmeye başlamıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
3 (1 Oy)

Yorum Gönder