İçindekiler
Çağımız artık iletişim çağı. Gelişen teknolojiler sayesinde iletişim teknolojileri de çok büyük yeniliklere ve gelişmelere şahit olmaktadır.
Günümüzdeki yapılan iletişim araçlarına artık dijital kavramını da ekliyoruz. Dijital medya da kendi için de bir takım yeni mecralar yaratmıştır. Bunlara örnek olarak sosyal medyada pazarlama sektörüne deyim yerindeyse ayrı bir soluk olmuştur.
Bugün günümüzde pazarlama sektörü büyük oranda dijital ortamda gerçekleşmektedir. Dijital ortamın hızlı ve kesin sonuçlu bir geri bildirim (feedback) sunması da bu alanı oldukça cazibeli kılmaktadır.
Dijital pazarlamanın en çok işlev gördüğü sosyal medya oldukça iç içe bir kavram olarak tanımlanabilir ve hatta birçok kişi veya uzmanlar dijital pazarlama uzmanlarına sosyal medya pazarlama uzmanı da demektedir.
Dijital pazarlama sektörü kendi içinde birçok branşı barındırır. Bazı branşlara örnek verme gerekirse sosyal medya yöntemini yapan isimler sosyal medya pazarlaması uzmanı, gerekli durumlarda oluşturulan web sayfasını hazırlayan kişilere web tasarım uzmanı, web tasarım içeriğini yazan kişilere içerik editörü, reklam verenle ortak çalışma yürütmek için görüşmeler yapan kişileri müşteri ilişkileri uzmanı, sanatsal faaliyetleri koordine eden isimlere sanat direktörü denmektedir.
Dijital pazarlama uzmanlığı veren kurumlardan eğitim alınarak ve sekteröl çalışmalar yapılarak olunabilir.
Dijital pazarlama uzmanı pazarlama sektörünün tüm dinamiklerine sahip, dijital medya konusunda aynı şekilde uzmanlaşmış kişilerdir.
Dijital medya ve pazarlama konusunda uzmanlaşmış bu kişiler, reklam vermek isteyen kişilerin dijital medyadaki çalışmalarına strateji belirleyerek ve bu belirlenen planları yöneterek, reklam verenin dijital dünyada var olmasını, marka imajını ve satışlarını yükseltmeyi sağlar.
Dijital medya sektörü özel bir sektör olması dolaysıyla dijital medya uzmanları ne kadar maaş alır sorusunun tam bir karşılığı yoktur. Fakat pazarla sektörünün en büyük dalı olan dijital pazarlama üzerine yapılan projelerin büyüklüğüne göre maaşlara ek primde alınabilmektir. Prim sisteminin her ajans için geçerli olmadığının belirtmek gerekir. Dijital pazarlama uzmanı maaşları sektöre ve deneyime göre değişmektedir.
Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir
Çağımız artık iletişim çağı. Gelişen teknolojiler sayesinde iletişim teknolojileri de çok büyük yeniliklere ve gelişmelere şahit olmaktadır.
Günümüzdeki yapılan iletişim araçlarına artık dijital kavramını da ekliyoruz. Dijital medya da kendi için de bir takım yeni mecralar yaratmıştır. Bunlara örnek olarak sosyal medyada pazarlama sektörüne deyim yerindeyse ayrı bir soluk olmuştur.