Dijital Pazarlama Araçları Nelerdir?

68 0

Gelişen pazarlama yöntemlerinin en başında gelen dijital pazarlama, içerisinde barındırdığı birçok farklı türde çalışmalar sayesinde, reklam verenlerin hedef kitleye her yerde ulaşmasını sağlamıştır. Geleneksel pazarlananın dar alanından çok daha geniş ve hızlı, verimli bir pazarlama yöntemi sunan dijital pazarlama, bugün firmaların olmazsa olmazları haline gelmiştir.

Dijital ortam sayesinde bu denli bir öneme sahip olan dijital pazarlama bu ortamda birçok türe ayrılmaktadır ve dijital sistemlerin gelişmesiyle aralarına yeni türleri hızla adapte etmektedir.

En yaygın kullanılan dijital pazarlama araçları şunlardır:

  • İçerik pazarlama: Dijital medya ortamında kendi kurumsal kimlik ve çalışmalarımız hakkında genel veya isteğe göre detaylı bir bilgi sunma aracı olan web sayfalarının içeriğini ve konusunu oluşturan içerik pazarlama dünyasının en önemli aracıdır.
  • Eposta pazarlama: Artık eski postalama sisteminin neredeyse tarihe geçeceği bir döneme girmiş durumdayız. Postalama eyleminin artık tek bir tuşla saniyeler içerisinde gerçekleşmesi pazarlama uzmanları tarafından yeni bir dijital pazarlama alanı yaratmıştır. Google Ads’in sunmuş olduğu filtreleme sayesinde (yaş, cinsiyet, konum vb.) hedef kitleye kolay bir şekilde ulaşan reklam verenler için çok büyük bir araç olmuştur.
  • Video pazarlama: Görsellerin metinlerden her zaman daha etkili olması ve daha çabuk algılanması sayesinde video içerikli reklamların internet dünyasının her alanında yayınlandığı sosyal medya pazarlama türüdür.
  • Viral pazarlama: Daima yenilik ve güncellik isteyen pazarlama sektöründe uzmanlar, dijital ortamın sunmuş olduğu tüm imkanları kullanarak yeni fikirler geliştirmeye devam eder. Sosyal medyada komik, ilginç, dikkat çeken videoların paylaşımının çok yüksek olmasını gözlemleyen pazarlamacılar bu tarzda, yani doğal reklamlar fikrinden yola çıkarak; fakat yapılan çalışmanın asla bir reklam olduğunu anlaşılmamasına dikkat ederek, içerisine reklam öğeleri yerleştirip video hazırlatıp insanların hızla paylaşmasını sağlayan reklam pazarlama türüdür.
  • Yeniden pazarlama: Firmaların web sayfalarını daha önce ziyaret etmiş olan müşterilere Google Ads aracığıyla başka bir zamanda ve başka bir internet sayfasında ulaşıp yeni ürünlerini tanıtmak, kararsız kalıp almadıklarında tekrar ürün ve hizmeti sunmak, alınan veya kararsız kalınan ürünlerin benzerlerini tanıtmak gibi faaliyetlerde bulunarak web sayfasına ziyaretçilerin tekrar dönmesini sağlayan pazarlama türüdür.
5

Dijital Pazarlama Araçları

Gelişen pazarlama yöntemlerinin en başında gelen dijital pazarlama, içerisinde barındırdığı birçok farklı türde çalışmalar sayesinde, reklam verenlerin hedef kitleye her yerde ulaşmasını sağlamıştır. Geleneksel pazarlananın dar alanından çok daha geniş ve hızlı, verimli bir pazarlama yöntemi sunan dijital pazarlama, bugün firmaların olmazsa olmazları haline gelmiştir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder