2019 Yılında Dijital Pazarlama Alanında Öngörülen Gelişmeler

171 0

Kitle iletişim alanı teknolojiye paralel olarak, zamanla önemli gelişmeler ve değişimler göstermektedir. Bir kitle iletişim alanı olan pazarlama da zamanla gelişerek yeni bir isim almıştır: Dijital Pazarlama.

Dijital Pazarlama adından da anlaşıldığı gibi, dijital bir dünyanın pazarlama olgusunu ifade eder. Dijital kavramı teknolojik bir terim olarak sürekli yenilen bir duruma çağrışım yapar. Dijital dünyada her şey her geçen gün gelişmekte, yenilenmek ve değişmektedir.

İnsanların dijital dünyanın sunmuş olduğu hız, konfor ve çeşitlilik sayesinde bu alana çok hızlı ve yoğun bir şekilde talep göstermektedir. Bu talebin karşısında da bu iletişim ve pazarlama uzmanları birtakım çalışmalar gerçekleştirmeyi mecburiyet görür.

2019 yılında da her geçen gün önemi ve talebi artan dijital pazarlama üzerine, hedeflenen ve yüksek olasılıkla gerçekleşebilecek bazı olgulardan bahsetmek istiyoruz:

1- Çok kanallı pazarlama daha da geliştirilerek Omni- Channel’a dönüşecek:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Pazarlamada mobil uygulamaların kullanımının başlaması çok kanallı bir trend yarattı. Buna Multi Channel deniyordu. Şimdi bu sistem daha üst bir seviyeye ulaşarak tüm pazarlama stillerini daha iyi senkronize etmeyi hedefliyor. Örneğin mobil üzerinden bir sipariş verip, ürününün sözleşmesini kapıda imzalamayı ve daha sonra çıkan bir problemi telefonla iletmeyi ve tüm bu işlemleri daha da hızlandırmayı hedefliyor.

2- Mobil uygulama deneyimini daha kapsamlı kılmak ve daha da hızlandırmak:

Araştırmalar sonucunda bir sitenin yüklenmesi 3 saniyeden üzün sürdüğünde kullanıcıların %53’ü o siteden ayırılıyor. Daha hızlı açılış sayfaları oluşturmak amacıyla Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) özelliği mobil uygulamaları daha hızlı kullanmayı sağlamaya yardımcı olacak.

3- TV izlemenin yerini online video izleme deneyimi alacak

2020’ye kadar online video izleme deneyimin 84 dakikaya çıkması öngörülmektedir. Bu da TV ekranın yerini giderek internet ekranının alacağını göstermekte.

4- Markalar uygulamalarına sesli arama ve yönlendirme hizmetini de ekleyecek

Markalar uygulamalarında Google Asistan gibi sesle arama özelliğini de kullanmaya başlayacak ve bu sayada online alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar daha çok zaman kazanarak daha zevkli alışveriş deneyimi yaşayacak.

5- Sohbet robotlarıyla mesajlaşmak yaygınlaşacak

Chatbot olarak adlandırılan bir yapay zeka teknolojisi olan sohbet robotlar markaların müşterilerle olan iletişim kalitesini daha uygun bir maliyetle daha ileri bir seviyeye taşıyacak.

6- Offline pazarlama içerikleri ile online pazarlama içerikleri birleştirilmesi gündemde olacak

Online pazarlamanın farklı içerik tasarımlarını offline alanda da kullanılmasıyla alışmadı içerikler ortaya çıkacak.

5

2019 Yılında Dijital Pazarlama

Kitle iletişim alanı teknolojiye paralel olarak, zamanla önemli gelişmeler ve değişimler göstermektedir. Bir kitle iletişim alanı olan pazarlama da zamanla gelişerek yeni bir isim almıştır: Dijital Pazarlama.

Dijital Pazarlama adından da anlaşıldığı gibi, dijital bir dünyanın pazarlama olgusunu ifade eder. Dijital kavramı teknolojik bir terim olarak sürekli yenilen bir duruma çağrışım yapar. Dijital dünyada her şey her geçen gün gelişmekte, yenilenmek ve değişmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (2 Oy)

Yorum Gönder